Efter många diskussioner och noggranna överväganden har vi kommit fram till att inte spela i högsta ligan under nästa säsong. Det är ingen förändring av klubbens långsiktiga strategi att vara en förening hela vägen från badmintonskola till högsta elit utan snarare en paus vad gäller ligan.
- Vi är en av de klassiska klubbarna som spelat i högsta ligan i stort sett varje år de senaste 50 åren så det har inte varit ett lätt beslut säger Sportchef och Lagledare Patrik Björkler.
Beslutet är framförallt grundat på Ligans utformning/regler vad gäller obegränsat antal utländska spelare och hur vi vill prioritera vår ekonomi mellan ligaspel och övriga områden.

